Quantcast
Browsing all 13 articles
Browse latest View live

Att vandra 80 mil till Santiago de Compostela

Jag var nog bara tonåring när jag bestämde mig för att en dag göra den vandringen. Och nu är det äntligen dags. I juni bär det av med hjärtevän, välplanerad packning och resfeber. Vi startar i St...

En liten film om Camino de Santiago

Just nu samlar jag på mig allt jag kan om vandringen som jag ska göra; filmer, tips, inspiration och skräckhistorier om fotblåsor och brända axlar. Den här filmen kändes i hjärtat! Och när jag ser den...

Nu åker vi snart!

Äntligen är det dags! Snart så. Om några timmar iallafall. Läget just nu: 1. Packningen är så gott som klar. Jag har ca 11 kg, O har ca 13 kg. 2. Jag har hunnit träffa en bästis nykläckta bebis....

Clik here to view.

I Santiago: Vi klarade det!

Tidigt i söndags morse vandrade vi fram på små grusvägar. Vi hade bara en mil kvar. En mil kvar av 80. Det kändes märkligt. Vi nådde Santiago runt klockan tio på förmiddagen. Vi ställde oss framför...

Lugnet före stormen

Fotot är från i förrgår när vi glada i hågen vandrade på, intet ont anandes om att vi hade en mardrömsnatt i tält som väntade. Ovädret bröt ut på riktigt runt midnatt och vi fick snabbt packa ihop och...

600 km kvar till Santiago

Idag såg vi en skylt som sade att vi hade 600 km kvar till Santiago. Det betyder att vi har vandrat 20 mil av 80, dvs en fjärdedel. Tanken på alla dagar vi har framför oss svindlar! Men det känns...

Clik here to view.

Nájera, åska, vin och pepp!

Åskan mullrar igen nu på kvällen! Senaste dagarna har varit supervarma och kvällarna fyllda med blixtar och åska. Nu befinner vi oss i staden Nájera, vid en liten pub och dricker vin. Regnet smattrar...

Clik here to view.

Böcker om och på vandring

När jag får en chans läser jag ganska febrilt under resan. I pannlampans sken eller på vandrarhemmet/pensionatet. Guiden om leden från Calazo förlag är redan sliten och ytterst välanvänd. Kan verkligen...

Clik here to view.

Vargar utanför tältet och fötter som aldrig vänjer sig

När man vandrat cirka 2,5 mil om dagen i tre veckor, så tror man att fötterna ska vänja sig. Att de ska bli luttrade liksom, och inte göra ont eller få blåsor. Så är det inte. Mina fötter hittar nya...

När vi inte vandrar

Såhär brukar våra luncher se ut nu för tiden. Och såhär kan middag (och frukost) se ut när vi budgetsnålar. Och såhär ser ett takfönster ut i en husbil en regnig kväll (ett brittiskt pensionerat par...

Livet på Caminon

Det är tidig morgon och solen har inte gått upp än. Det är mörkt när vi kryper ut ur tältet men nattens stjärnor syns inte längre. Luften är klar och lite kylig. Tjocktröjan är på. I skenet från...

Snart har vi vandrat 80 mil på Camino de Santiago

Bara lite över tio mil kvar på vår Camino de Santiago, sedan är vi i Santiago och har gått 80 mil. Vad ofattbart snabbt det har gått! Det känns nästan sorgligt att sluta vandra, det är så ljuvligt och...

Clik here to view.

Därför längtar jag tillbaka till långvandringen

Det finns många anledningar, att längta tillbaka till långvandringen på camino de Santiago. Hundratals, förmodligen. Jag tittar på bilderna och förundras över de många dagarna, veckorna, de 80 milen...

Browsing all 13 articles
Browse latest View live

Latest Images

Vimeo 10.7.0 by Vimeo.com, Inc.